• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hembesök KFM

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
För att göra en lång historia kort så fick jag två förelägganden från samma företag i september. Jag kontaktade de och vi kom överens men i måndags hade jag fått brev från de att föreläggandena ligger kvar?! Jag har varit superstressad hela julen att KFM knackar på och ska ringa imorgon när jag har tid ledigt på jobbet. Om de inte hinner stoppa processen finns risk för KFM besök under helgen? Och hur kan ärendena legat där så länge utan att någon kommit i så fall? Så förvirrad och stressad just nu.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 614
Mottagna reaktioner
12 939
Poäng
9 787
Du menar besök av delgivningsman?
Begränsad risk, de flesta är lediga.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Ja, precis. Men också förvånad över processen att det kunnat bli så här galet. Kunde ju fått besök närsom senaste månaderna av delgivningsman. Brutalt stressande.
Jag är i samma sits som dig faktiskt, har medvetet inte skickat in första delgivningen , faktiskt kastat den . Sen har kan väntat in påminnelsen ... första påminnelsen kom från Lowell och det var komplett skulden .. tror jag fick första brevet i oktober månad .. påminnelsen kom i början av december .. har inte skickat in den ännu ! Ska betala bort hela den skulden i slutet på mars .. ca 20k nu ! Jag antar att dom inte jobba så mycket nu heller i jul o nyår .. och den 8 januari går jag på semester och 18 dagar framåt .. så då får dom gärna komma om dom vill :) men får se om jag skicka in den nästa vecka :) som sagt kan bryr mig inte om anmärkning eller inte .. för dessa små skulder ska vara borta på 20-24 mån .. sen har jag bara 2 stora lån kvar !
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp